‘n Multikulturele diens: NG Arcadia

Hierdie Sondag het ek uiteindelik die geleentheid gehad om die 11:00 diens (die Engelse diens) by NG Arcadia by te woon. Ek was eers nie bewus dat daar twee dienste (‘n Afrikaanse diens – meer tradisioneel NG, en ‘n Engelse diens) is nie. Dit was dus ‘n effense teleurstelling om uit te vind dat die ou NG lidmate nie soseer saam met die nuwer groep mense kerk het nie – dit is eintlik maar twee gemeentes in een kerkgebou: ‘n jammerte, voorwaar. 

Die diens was nogtans insiggewend. Skokkend, om vir myself dit uit te wys: die oomblik toe ek instap, dink ek so stilweg: “hierdie is nie ‘n multikulturele diens nie, waar is die witmense?” Dis wat ek gedink het! Dit was eers na die diens dat ek ten volle begryp het: ‘n groot deel van die mense teenwoordig spreek Frans en Engels; andere is natuurlik van die groot verskeidenheid ander kulture in ons land en van oraloor Afrika. Die diens het heeltemal in Engels geskied, terwyl ons een Afrikaanse lied gesing het, as deel van ‘n medley. (Mens kon sommer hoor heelwat van die mense is nie Afrikaans magtig nie.) Na die preek en offerande het hulle ook ‘n lied in ‘n Afrika-taal gesing, ek weet nie wat dit was nie.

Dit was mos ‘n langnaweek, dus was daar nie baie mense nie, en die kerkgebou het pas konstruksiewerk ondergaan wat veroorsaak het dat hul klankstelsel nie gewerk het nie, en hul ‘n tydelike een moes opstel wat verskriklik geraas het. 

Ek het behoorlik uit gevoel – maar nog steeds gemaklik met die teologie en wat in die erediens gebeur. Vir die oomblik dink ek ek het ‘n kerk gekry waar ek ongemaklik genoeg is om ‘n bietjie meer betrokke by te raak. Hier gaan ek dinge kan leer – oor multikulturele bediening, en dalk nog ‘n sakvol ander goed ook.

(Plus, die feit dat die diens om 11:00 is beteken ek kan nog heelhartig ander kerke besoek om te sien wat ek by hulle kan ‘steel’.)

Lewer kommentaar

