Tegnologiese eye-candy of sommer net bruikbaar?

Die oomblik as mense PowerPoint ontdek, gaan hulle heeltemal oorboord daarmee. Ondervinding het ons almal pynlik daarvan geleer. Met elke letter wat luid intik, of hoppende mannetjie wat invlieg en met laser-gedrywe klank ons aandag op DIE BELANGRIKSTE PUNT vestig wat op daardie skyfie voorkom. Tot ons natuurlik wreed aan die volgende BELANGRIKSTE PUNT blootgestel word. Eina.

Dit is ongelukkig ook soms so as mense deesdae konferensies reël – en veral kerkbyeenkomste. Dis baie maklik om tegnologiese overkill te pleeg! Te veel is maklik te veel. Dalk moet mens ‘n paar riglyne daarstel vir so iets. En die twee heel BELANGRIKSTE  goed (as ek dit met ‘n laser-sound en flashing lights / marching ants kon uitwys het ek) wat ek aan kan dink, is eenvoud en funksionaliteit.

Eenvoud – of ten minste, dit wat die mense sien moet eenvoudig wees. Ja, daar moet dinge agter die skerms gebeur – hou dit asseblief so. Sit die drade mooi weg, behalwe as dit die jaarlikse Cable Convention is. Moet eerder nie dat die mense agterkom daar is mense wat in die agtergrond skarrel om die regte prop by die regte prop betyds in te kry nie. Inteendeel, laat die mense nie eers heeltemal agterkom daar is tegnologie betrokke nie. Daardie tipe eenvoud.

Funksionaliteit – as dit nie nodig is nie, moenie dit gebruik nie. Dit maak die kanse vir foute net meer, en eintlik beïndruk jy niemand nie. Meeste mense het in elk geval al beter gesien. Maar! As iets kan bydra tot hoe goed iets werk, doen dit dan. Al is dit dan ook maar ‘n eksperiment. Partykeer moet ‘n mens bietjie waag om te wen.

Ek is tans by die Oostelike Sinode van die NG Kerk. ‘n Hele paar van ons is hier om sommer net te blog en te tweet oor wat hier aangaan. (Soek vir #sinoos op twitter). Ons kan oor enigiets blog, maar ons hoef nie objektief te wees nie – dis die hele punt – ons moet juis ‘n stem wees na die buitewêreld van hier binne af. Daar gaan dus ‘n paar blogs volg soos hierdie een. Die “amptelike” blog is hier. Die volgende ouens gaan ook so nou en dan ‘n blog hieroor skryf, terwyl die sinode nog aan die gang is, en miskien daarna:

Cobus van Wyngaard

Lourens Grobbelaar

Skillie Botha

Miskien is ek bevooroordeel (maar ek mag maar wees – ek moet mos juis subjektief wees), maar mens kan hierdie ouens se blogs in elk geval volg.

Op die oomblik vind ek die sinode se tegnologie gebruik redelik smaakvol – daar is miskien te veel projektors (ek tel 6 skerms, plus 2 TV skerms), maar ten minste help dit dat enigiemand die spreker kan sien. Die tegnologie vloei mooi inmekaar, die video-kamera word goed hanteer (dit fade, byvoorbeeld, maar nie so dat dit steurend is nie). Een ding wat my veral beïndruk het, is dat daar onmiddelik foto’s van ons geneem is toe ons registreer – ek weet nou nie heeltemal waarvoor dit gebruik word nie, maar ek dink dis nogal handig. (Dit was ‘n bietjie soos ‘n drukgang – net een manier op daardie stadium in die saal in, en dis verby die kamera. Glimlag.)

Nou goed, meer blogposts sal dalk volg na hierdie een – ook oor die inhoud van die sinode.

One Response to Tegnologiese eye-candy of sommer net bruikbaar?

  1. […] – I’m assuming it will be #SBL11 – is already on. I’ve also participated in other such experiments, where I’ve had a similar […]

Lewer kommentaar

