Duitse Wikipedia oor Suid-Afrika … en Apartheid

Vir ‘n taak hou ek my besig met die Duitse Wikipedia oor Suid-Afrika. (Ja, alle Wikipedia artikels in verskillende tale is anders!) Ek sien nou klomp goed raak waaroor ek nie – of nog nie – gedink het nie. ‘n Paar kere is dit sommer net ‘n perspektief op die land – en baie keer moet ek dit die Duitsers toegee, hulle het reg!

‘n Baie goeie voorbeeld hiervan is die begin van die Apartheidsjare. Die Tweede Wêreldoorlog is natuurlik vir die Duitsers van groot belang, terwyl ek nou nie juis te veel daaraan dink nie – ek is te laat gebore, en dit was in elk geval so ver weg van my land af – hoekom sou ek my daaraan steur? Tog lees ek toe die volgende raak, en ek dink ek stem daarmee saam:

die Nasionale Party kon in die tyd na die Tweede Wêreldoorlog hulle mag vestig …

Onmiddelik word die twee in verband gebring met mekaar. Mens moet dan ook toegee – die Tweede Wêreldoorlog het die wêreld so lamgelê, dat niemand ook kon ingryp nie, al wou hulle. Ja, goed, ek besef dit is nie alles so eenvoudig nie, en die VSA sit min of meer dieselfde tyd met dieselfde probleem; die Duitse Wikipedia kan dalk so Europese skuld probeer afweer (sonder om dit eksplisiet so uit te druk); punt bly staan, die oorlog het ‘n groot rol gespeel, en ons neem nie eers notisie daarvan nie.

Ek is seker ek is nie die eerste Suid-Afrikaner wat hierdie punt raaksien nie; ek vind dit net interessant – en gebruik myself as voorbeeld – dat dit nie meer algmeen bekend is nie.

Dieselfde gebeur natuurlik in baie ander lande, en op baie ander tye: die ryk van Alexander die Grote verdeel in vier, toe later drie dele; volke in die Bybelse tyd (gaan lees dit maar gerus, byv. Konings, Jesaja, ens.) gryp hulle kanse aan sodra die wêreldmagte rondom hulle begin mag verloor.

Ja, eintlik is niks in die geskiedenis nuut nie.

Lewer kommentaar

