‘n Oop Monoloog: my geloofstorie, Deel 1

‘n Goeie vriend het my in September 2009 in effek gevra wat ek nou eintlik glo. Hierdie is my antwoord, so effens aangepas, maar grotendeels soos ek toe daaroor gedink het. In klein happies opgedeel.

Deel 1 – tot net voor matriek

Christen-huis. Die bekende SA storie. Op skool by CSV betrokke, ens. ens. Goeie tye. Had egter g’n begeerte om ’n predikant te word nie – inteendeel. Het vir ’n lang ruk gedink dit moet nogal ’n vervelige job wees. OK, behalwe die kere wat ek gedink het – hoe sou ek hierdie preek gedoen het? Meeste ander kere het ek probeer uitwerk hoe ek die irriterende pilare wat meeste mense in daardie spesifieke kerkgebou se sig belemmer het, uit die weg kon ruim. (Die pilare het al ’n simbool geword van sonde in ons gemeente. Ek het ’n hele paar oplossings uitgedink.)

Sondagskool was ’n redelike drag. Die gewone ou vrae; as jy ouers by die huis Bybel gelees het, was dit eintlik maar ’n bietjie van ’n pyn om in die Sondagskoolklas te sit. Ek onthou veral my standerd 8 jaar. Laaank en uitgerek. Het altyd gewonder of daar nie iets soos Sondagskool op hoërgraad was nie. Hoekom die heeltyd hierdie simpel vrae invul waarmee hulle jou eintlik lei? (Byvoorbeeld: Jesus het ons ______. Hy het aan die _____ gesterf vir ons ______.) Dit het regtig nou nogal vir my bietjie soos tydmors gevoel.

’n Hele paar keer gedurende hierdie tyd het ek die “Jesus kom bly in my hart” tipe gebed gedoen. ’n Paar keer in die kerk, by die skool – daar was altyd mense wat by die skool kom praat het – en soms op sulke random tye. Ek onthou een keer wat ons gery het in daardie rooi Datsun – en net regtig gewonder het. So, toe bid ek maar hard en ernstig. Die een keer wat ek die beste onthou, is seker hier in standerd 6 rond. Dit was in die kerk, en een van die dinge waaraan ek juis sit en dink het was dat ek al hierdie vantevore gedoen het. Daarom het ek spesifiek gevra dat hierdie die laaste keer moet wees – ek onthou ook ek het in my kop dit met ’n testament vergelyk. (Ek dink nie mens het ’n dag en datum nodig nie, maar as ek dan nou een moet noem, dan is dit seker daardie dag.)

Intussen het my belangstelling in rekenaars al hoe meer opgevlam. Ek het al so in standerd 4 se kant met BASIC begin rondspeel op ’n ou Hewlett Packard masjien, maar gelukkig darem op ’n stadium met ’n PC begin werk. Dit het my lewe tot ’n mate oorgeneem – rekenaarspeletjies ook – tot so ’n mate dat ek dikwels vergeet het om te eet terwyl ek besig was om met een of ander ding te speel. Mens wil mos altyd “net gou” kyk of iets werk, en voor jy weet het jy al ’n hele stuk verder gevorder met wat jy besig was. So die plan was om rekenaarsingenieurswese (of elektroniese ingenieurswese) te gaan swot (by Potch) – of ten minste een of ander vorm van IT.

Volgende keer: die besluit om teologie te gaan swot.

Lewer kommentaar

